Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-12, 12:34   #11
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Jordbær og Bringebær

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Jeg går ut av ketose hvis jeg spiser litt for mange karber i et måltid.
Mulig sammenheng med Dia2 og insulinresistens.
Går jeg ut av og inn igjen blir jeg direkte dårlig.

Så for meg, er det max 20g karbo i lang tid fremover. Så lenge jeg har det bra, og vekta går ned, er jeg fornøyd.

Ja, det vil nok variere en del, spesiellt når det er sykdom med i bildet.
Jeg har ikke diabetes, men er nok disponert for det - "halve slekta" har fått det , så jeg spiser lavkarbo (egentlig ketogent rundt 50 g) bl.a for å ikke få dia2.

Jeg mener at Torkil P.A. har satt 15/20 g karbo på sin ketolysekur, for det er der de fleste går mest/lettest ned i vekt.
Dette blir ofte oppfattet som en grense for å være i ketose (trodde det selv også i begynnelsen)

Det viktigste er jo at man finner ut hva som fungerer på egen kropp og at man føler seg vel!

I dag har jeg spist sellerizza til frokost og tenker på hvor kjedelig det hadde vært med to brødskiver - og hvor heldig jeg er som kan spise sunn og god "pizza" til frokost når det faller seg slik

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat