Re: Sv: Re: Sv: Re: Den usunne slankingen
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Problemstillingen er nok temmelig fjern for meg ja, men jeg tolket det ikke til å være et psykisk pproblem dette med å ha tunge dager.
Det jeg ikke forstår og sikkert aldri vil forstå heller er at veldig mange som poster slike innlegg her inne synes synd på seg selv og klager på forumet fremfor å oppsøke hjelp hvis det er slik at deres problemer er psykisk betinget.
Å gang på gang sprekke, jojoslankke seg og attpåtil synes synd på seg selv og sin situasjon må da vel være mer nedbrytende enn noe annet?
Og akkurat det er for meg litt sånnn selvmedlidende, men kanskje det ikke er det allikevel. Jeg synes jo synd på de som stanger hodet i veggen gang på gang med vilje, men etterhvert så går jo min empati over til "er det mulig??" Hva med å leite på en annen måte etter åpningen liksom?
Tja. Om det å ha "tunge dager" er et psykisk problem eller ikke kommer vel an på hva man legger uttrykket, og hvor man setter grensen for når det går over til å bli et psykisk problem.. Du har jo et visst poeng, men uansett er det jo langt ifra så svart-hvitt og enkelt som du skal ha det til, ellers ville vi jo knapt hatt noen overvektige eller psykisk syke her i verden. Hvis det virkelig var "bare" å slutte og syte og ta seg selv i nakken og gjøre det og det. Skjønner det er lett å si for noen som aldri har hatt noen nevneverdige psykiske problemer eller vektproblemer, men å sitte og si at de som ber om støtte her bare er dumme og selvmedlidende blir for drøyt.
|