Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-12, 22:24   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lyset i tunnelen

Det er jo mulig å beregne noenlunde hva og hvordan du skal spise i løpet av en dag da

Beregn proteinmengde på ca 1.5 g pr kilo kroppsvekt, siden du er litt aktiv hver dag. Gjerne opp til 2 g pr kilo kroppsvekt, gir god metthet.

Jeg bruker også kyllingfilet, hele og halve til måltidene, eller et stykke stekt torsk eller laks, eller entrecote, eller ja du skjønner. Til dette har jeg en håndfull grønnsaker (gjerne koke eller moste). Stek maten i smør, ha gjerne litt rømme attåt laks feks, men jeg vil anbefale at du reduserer "ekstrafettet", dvs at en skvett fløte istedet for en dl (1 dl fløte er veldig veldig energirikt!). Så bruk smør til steking, naturlig fet mat og olje på salaten. Jeg spiser tre måltider hver dag, og har hatt god effekt av å spise "middag" til alle måltider. Jeg har også forsket på porsjonene, og startet med å halvere alle porsjoner, og så sjekke om jeg var mett i magen. Var jeg det, spiste jeg ikke før neste måltid. Jeg har tydeligvis spist for mye i forhold til kroppens behov, har ikke gått opp i vekt, men har ikke gått ned heller... kan dette være noe for deg å tenke over i forhold til din egen situasjon?

Merker for min del at mat hadde og har fremdeles innimellom stor sammenheng med kjedsomhet... jeg spiser siste måltid rundt kl 18, og spiser ikke mer, og opplever at jeg ikke er sulten, men RASTLØS og går og snoker i skapene helt til jeg kommer på at jeg ikke er sulten og da ikke trenger spise mer....

Finn ut hvor mange måltid du er komfortabel med. Det er bare sunt mener jeg med litt tid mellom måltidene, man MÅ ikke spise hver tredje time om man ikke er spesielt sulten. Skal du ned i vekt, må du - selv på lavkarbo - ha et energiinntak som gjør at kroppen må ta av kroppsfettet, og ikke er fornøyd med fettet som kommer inn med maten - sånn er det nok bare

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat