Sv: Hvor lenge før lavkarbo virker?
Opprinnelig lagt inn av rafs1993, her.
Hei! jeg leser nå Atkins lav karbo bok, har gått på det i 2 uker, og denne uken her har vært helt forferdelig. Har gjort som boksen sieren untatt 1 ting... har ikke spis noe karbohydrater... er dette ikke lurt da på lavkarbo?
Det såtr i boken at det skal ta 3-4 dager før det virker men jeg merker ingenting! eneste jeg merker er at jeg er 100% utslitt... ikke noe mer energi som boksen sier eller noe... Noen som har en ide på hva dette kan være som gjør slik at det ikke viker for meg 
Ta en tur innom nybegynnertråden jeg linker til i signaturen min, der står det mye om hva man kan forvente den første tiden 
Det er HELT normalt å føle seg slapp og sliten i starten, men det avhenger også av HVA du faktisk har spist!
Kan du gi oss en liten oversikt over hva du har spist disse første dagene kanskje?
Du SKAL og BØR spise noe karbohydrater, da i hovedsak fra grønnsaker. Masse, varierte grønnsaker til gode proteinkilder og godt med fett de første ukene er viktig, før kroppen kommer i gang med å hente fett fra egen kropp. Spiser du ingen karbohydrater MÅ du spise mye fett!
Er du overvektig? Lavkarbo "virker", men det avhenger av at du spiser NOK av den riktige maten... drikker godt med vann og er forberedt på at det tar litt tid i starten å få i gang fettforbrenningen 
|