Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-12, 16:44   #602
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Hei det er
hver sin gang å få ut grums, denne gangen var det din tur jeg kjenner meg igjen med smertene dine, vi er også jevngamle. Jeg har diagnosene fibromyalgi (fikk det for mange år siden) og så de siste to årene, kronisk utmattelses syndrom. Jeg synes dette kostholdet virker positivt på meg, får håpe det hjelper på deg også. Hjelper det ikke så synes jeg du burde bli utredet. Det er slitsomt å ha smerter hele tiden, det vet vi begge to. Jeg har også prøvd healing, noe som faktisk hjalp. Har du prøvd å ta ekstra med magnesium? Det er helt utrolig hva det hjelper på smertene. Jeg kjøper flytende magnesium ekstrakt på iherb. Saltbad virker også bra. En kopp salt i lunket vann uten såpe i.

Håper du finner motivasjonen? Spis deg slank maten er god å ha Lykke til! Få høre fra deg

Tusen takk for oppmuntrende ord :-) helt utrolig hvor flinke dere er til å tre støttende til når man sliter. Saltbad har jeg ikke prøvd før, blander du bare ut en kopp vanlig salt i badevannet? Magnesium tar jeg daglig, men ikke flytende. Kanskje noe å teste ut neste gang jeg skal kjøpe inn.

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Bare fint å ta ut frustrasjonene her inne Festina Lente. Alle har vi vonde perioder. Og sånne fysiske vondter er slitsomt og frustrerende. Frykter FM iblant selv, med familie-arv eller hva man skal si... Sånn som jeg skader meg for tiden begynner jeg å lure på hva kroppen vil si... Samtidig har jeg et inntrykk av at den diagnosen i seg selv ikke betyr så mye, men at det uansett handler om å behandle symptomer, men det er kanskje en gammel oppfattelse?

Vi har ikke noen kjente familie-problemer, men sliter litt med eksem (som er mye bedre på lavkarbo) og litt revmatisme. Derfor jeg har begynt å bekymre meg for det.... Takk for oppmuntrende ord - det ER slitsomt med fysiske vondter, og så får en litt dårlig samvittighet når det går ut over familien. Godt da å vite at dere her inne VET hvordan det føles

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Heisann;og hjertelig velkommen "tilbake" til alle kjente. Her er det "øppen dør" for alt; så kom med det som utfordrer hverdagen! Og det som gir energi! Veldig leit å høre om svigerfaren din Festina!
takk for omtanken. Han hadde vært syk lenge, men det er likevel trist når det skjer. Han hadde mye smerter på slutten, så han var nok klar til "å reise".
Jeg har ingen diagnose i forhold til fibromyalgi eller lignende, men når jeg kjenner på kroppen så lurer jeg litt noen ganger da.... Men dette kostholdet har hjulpet meg veldig, ved at jeg har mye mindre "vondter" i ledd og muskler. Å få en skikkelig utredning tror jeg er lurt; egentlig bør en ikke se på pengene når det gjelder helsa si....

Etter jeg kuttet ut alt jeg spiste bare litt av, og som jeg egentlig ikke tålte er jeg blitt enda bedre. Merker veldig godt om jeg spiser noe jeg ikke burde hatt i meg - som f.eks pepsi max..... Det finnes ingen alternativ brus for meg; jeg velger da heller bris/farris/vann. Som jeg skal gjøre (igjen) nå når siste flaske er borte til uka.
litt skremmende, men jeg har en følelse av at jeg får mindre smerter MED karbohydrater.... Håper inderlig ikke det er slik, for hvis jeg må gå tilbake til Grete Roede vet jeg ikke hva jeg gjør..... Tanken på å gå sulten resten av livet et ikke fristende Jeg har SÅ troen på at lavkarbo er det rette for meg, så jeg får teste ut litt mer og forsøke å lytte til kroppens signaler
Veiedag i går; 78,2, dvs ingen endring siden noen uker siden. Men har kommet meg ned igjen; må skjerpe meg nå. Bare tre uker til ferietur og målet om å ha mindre hengedissemage.... Var og kjøpte bikini i dag; fyttirakkern for en drittgreie! Blir så veldig påminnet at jeg ikke liker kroppen min

Støttes!!

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat