Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#576 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Skal bli spennende å se om disse endringene hjelper på, Tarato! Det virker jo lovende |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#577 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Ned ganske mye denne uken, 1kg fra minstenotering. Omtrent bare vedlikehold her nå... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#578 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Heisann! Jeg har vært inne og lest, men ikke skrevet noe. Travle dager, som nå nærmer seg slutten. Du verden så deilig det skal bli med ferie i år (også
Jeg hadde en uke uten melkeprodukter, blomkål tomat mm - og gikk ned. Så nå tester jeg "vanlig" kosthold igjen, med rømme, litt fløte, blomkål, tomat mm - resultatet er at jeg er hoven, utspent over magen, og vekta hoppet opp. Skal prøve det resten av helga, så går jeg over i den andre varianten igjen. Eksperimenteresmilefjes. Jeg er enig med deg i at øl hører med til bassenkanten i varmere strøk. Vi skal til tyrkia i sommer; der har vi ikke vært før. Vet dere om de har godt øl, og om det er noe som kan passe meg?
Gratulerer VSB! Nyt resultatet etter at du har gjort en super innsats!! Håper jeg kommer dit etterhvert også - og ikke om så altfor lang tid. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker
![]() |
![]() |
#579 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Tarato, bra det ser ut til at du har funnet din løsning! |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Jeg er overbevist om at du fikser vedlikeholdet VSB! Du er klar over jojo-ingen, du vet hva du kan spise og ikke spise - og i hvilke mengder. Kanskje tar du i litt for mye ift trening? Dvs kroppen trenger særledes lang tid på å venne seg til det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#581 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Gjør nok litt mye iblant ja... Vil, vil, vil... Og når jeg da plutselig har overskudd og krefter... Kg er ikke hindringen lenger da, men må få utløp et sted. Vurderer om det ikke er tid for å trappe oPp jobb etter sommeren... Litt skummelt, men jeg trives. Så får vi se. Har alltid stått på 100% og det er den fella jeg må lære å unngå... |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?God kveld damer! Det er småstille her; har alle det travelt med sommerforberedelser? Jeg har tatt en timeoutdag, etter flere uker med et kjør som ikke ligner "grisen". Hadde planer om både trening og tur, men kjente på kroppen at det var ikke den riktige dagen. Så nå nyter jeg kvelden, leser aviser, rydder litt hus (mor mye på jobb = ingen rydding |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Hei. Prøver å holde meg litt på sofaen selv, avlaste knærne... |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Hittil så har vekta vært snill til tross for mye sofasliting. 300g ned. Har til og med sett 69-denne uka... Ingen fare noen vei, men veldig redd for oppgang hvis jeg skal stole på magefølelsen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Så bra VSB!! Kanksje du trenger å ta det med ro?? Du jobber i 30% og tenker å gå opp - jeg jobber i 130 % og tenker å gå ned |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?God kveld! Håper helgen har gjort dere godt. Jeg har hvertfall hatt en god helg, så god at jeg ønsker den hadde vart litt til. Ser ikke lyst på å opp tidlig i morgen igjen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Ingen god helg her... |
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Jeg er tilbake fra Spania. Hadde en herlig uke, men helt utslått da jeg kom hjem... Hovnet veldig opp i leggene! Skikkelig ekkelt! Siden jeg kom hjem natt til søndag så har jeg mistet en god kilo vannvekt. Og håper på å gå ned litt mer til helga. Men til min store glede, er fortsatt i ketose |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Hei Fedona, og velkommen tilbake fra ferie! Godt å høre at du har hatt det bra; vin og mørk sjokolade er jo bare nyyydelig (og et stort savn!). Jeg skal til Tyrkia om en måneds tid. Gleder meg stort selv om det helt sikkert blir fryktelig varmt |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Synes det høres ut som du har vært flink Fedona. Ved enkeltanledninger må jo dette være helt godkjent! Kluet med utskeielser er moderasjon tror jeg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Og ferie... Blir mye hytter, 2 uker ved sjøen og 2 på fjellet. En Kieltur og muligens en Gøteborg tur (liseberg). Men det blir mens vi er på hytta da. Skole denne uken, så 2 uker sommerskole (ungenes valg!) og så ferie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#592 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Ferie! Bare ordet lokker fram gode minner. Lange turer, mye god lesing, sove lenge, være oppe lenge |
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Forstår godt Tarato, men det er cola zero som er min last... |
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#595 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Her har det gått opp 1kg på en håpløs uke, reddet mye på slutten, med 2,4 på det værste... |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Hei igjen! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-)
![]() |
![]() |
#597 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Hei |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Bare fint å ta ut frustrasjonene her inne Festina Lente. Alle har vi vonde perioder. Og sånne fysiske vondter er slitsomt og frustrerende. Frykter FM iblant selv, med familie-arv eller hva man skal si... Sånn som jeg skader meg for tiden begynner jeg å lure på hva kroppen vil si... Samtidig har jeg et inntrykk av at den diagnosen i seg selv ikke betyr så mye, men at det uansett handler om å behandle symptomer, men det er kanskje en gammel oppfattelse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#599 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Heisann;og hjertelig velkommen "tilbake" til alle kjente. Her er det "øppen dør" for alt; så kom med det som utfordrer hverdagen! Og det som gir energi! Veldig leit å høre om svigerfaren din Festina! Sist redigert av Tarato : 23-06-12 kl 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Da veier vi det samme Tarato. Stått stille en god stund her også. Faktisk to kg opp fra minstenotering... Jeg er 173 cm høg. Bikini ja... Og prøverommet....ikke artig! Men jeg har funnet ut at jeg må tenke at jeg ikke tjue år lengre, rette meg opp ryggen og se selvsikker ut. Det er bedre enn å synke sammen i ryggen og vise at man ikke liker kroppen sin. Men gleden i år var jo at bikiniene fra i fjor var alt for store, så jeg måtte kjøpe nye |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? | dakota | Spørsmål og svar | 10 | 31-05-11 01:02 |
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) | Kanskje | Generell ernæringsdebatt | 30 | 11-03-11 11:12 |
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) | meme | Lavkarbo generelt | 1 | 16-10-10 18:00 |
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? | blå | Vedlikeholdsdietten | 3 | 03-11-07 15:48 |