Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-12, 14:44   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vekten går opp - ikke ned..

Hm, føler det ligger litt andre ting bak her jeg - korriger meg om jeg tar feil

Du får all maten servert - men klager over at det er mye styr med å lage lavkarbomat? Den ser du også ikke holder som argument!

Hva er det egentlig du spiser? Lavkarboknekkebrød med smør, ost og majones HVER dag, og i tillegg et måltid med lavkarbomiddag? Hva består lavkarbomiddagen av da?

Spiser du deg MER enn mett, eller er du sulten etter måltidene (lite sannsynlig om du bare spiser to ganger om dagen men jeg må spørre).

Du trenger ikke spise lavkarbobrød eller knekkebrød om dette tar så mye tid (er det du som lager det?). Du kan fint spise middagsrester til frokost og lunsj, lag heller større porsjoner til middag og ta restene dagen etterpå. Ost, majones, lc-knekkebrød og smør har ikke spesielt mye proteiner i seg, får du da dekket proteinbehovet til middag hver dag? Anta 1 g protein pr kilo kroppsvekt og du må da spise GANSKE mye proteiner til middag når kjøtt i snitt har ca 20g proteiner pr 100 g...

Jeg er usikker på om du faktisk spiser riktig. Skaldeman med nesten null kh, spiser MYE kjøtt og fett. Her ser det ut til at det går i lite kh, lite proteiner og mye fett? Får kroppen din nok næring fra varierte grønnsaker? Har du overskudd i hverdagen?

Gi oss en mer detaljert oversikt over ca hva og hvor mye du spiser i løpet av en dag eller to - og en mer grunnleggende tanke for hvorfor du synes det er så slitsomt med lavkarbo ... hvis du ikke lager maten men får den servert ser jeg ingen grunn til å klage over alt arbeidet med å LAGE den ihvertfall! JEG lager nemlig ALL maten selv fra bunn av og det MÅ jeg gjøre om jeg skal opprettholde helsa mi...

Hvis du ikke skal spise lavkarbo - hva ser du for deg da? Det er jo ikke vekta som er viktigst sier du, men ER det kanskje det allikevel?

Kaffe KAN faktisk øke blodsukkeret ditt, og drikker du store mengder kaffe, ville jeg forsøkt å halvere inntaket over noen uker.

Ellers kan kanskje en dag i uka med flere måltider fulle av gode proteiner, grønnsaker og fett hjelpe. Gjerne med litt bønner og andre lavglykemiske matvarer, bare for å se om det kan trigge mer vektnedgang. Kroppen din venner seg nemlig raskt til vanemat og om du har spist det samme siden september... bør du kanskje prøve med litt variasjon

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat