Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-06, 23:39   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med ketostix?

Opprinnelig lagt inn av Vigdinil

Men så har jeg nå i ettertid lært at under ketose i forbindelse med lavkarbodietter, så skal den indikere at man er i ketose. Men det ser ut til at det er forskjellige meninger om dette, eller er det noen nyere forskning? Lover å ikke henge meg opp i det ...etterhvert...

Joa, stixen er en grei indikator og viser om du er i ketose eller ikke... Men hvor mye utslag du får spiller liten rolle. Enten så er du i ketose eller så er du ikke. Det er så store feilmarginer på stix at det kun er en indikasjon. Det er ikke en mening, det er et bekreftet faktum. Har du stort utslag/mørk farge, behøver det ikke bety annet enn at du har drukket for lite, og har konsentrert urin. Dehydrering gir mørk farge. Det er mange som er i ketose uten å ha utslag i det hele tatt. Dvs. kiloene renner av, de har dårlig ånde så det holder og formelig oser av aceton. Men stixen er hvit som snø.

Husk at stixen ikke er laget for å måle om man er i kostindusert ketose eller ikke. Den måler kun hva som skjer i urinen ikke i blodet og vet ikke hvor fettet kommer fra - om det kommer fra kropp eller mat.

Du har helt rett i at det er best å måle om morgenen, slik at matinntak ganske riktig ikke innvirker på resulatet.

...og dette er også bekreftet av kjære Dr. Torkil. Han har tilogmed brukt det jeg har skrevet under Alt du har ønsket å vite om ketose på sin egen nettside.....