Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-12, 11:13   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den beste iskrem-oppskriften?

Det er flere tråder her inne med iskjeroppskrifter, du kan bl.a bare scrolle heeeelt ned på siden her, så får du noen.
Eller du går inn på oppskriftsdelen av forumet og ser der. Mye godt og mye man kan la seg inspirere av.

Denne lagde jeg nå:
3 eggeplommer vispes til ca eggedosiskonsistens med søtningsmiddel og vaniljeekstrakt. Det bør bli søtt.
visp inn 100 g philadelphiaost (kan sikkert bruke marscapone/annen kremost)
smelt 100 g mørk sjokolade i vannbad, avkjøl litt og pisk inn i blandingen
vispet også inn 1-2 ss sterk kaffe

3 dl fløte piskes lett til den begynner å stivne - det skal IKKE bli krem, bare litt tykk "saus"

bland alt sammen og hell i iskremmaskinen.

Denne ble fort til is, det tok bare halve tiden nå enn da jeg prøvde meg på vaniljeis.

Iskremoppskrifter kan man vel variere akkurat så mye man vil, her trenger man ikke vanlije eller kaffe eller osten, men det gav en god smak.
Jeg er også usikker på om man piske fløten eller om eggeplommene piskes til eggedosis. Det ble i alle fall ikke så ille resultat

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat