Sv: Kommer hverken i ketose eller går ned, hva gjør jeg feil
Opprinnelig lagt inn av MagicaTryll, her.
Tusen takk for svar!
Sticken er helt ny, så kan nok ikke skylde på den, men noe gjør jeg galt i forhold til kroppen min ihvertfall. Kjennes ikke ut som jeg har gått ned noe heller, på kroppen altså. Er supermotivert så åpen for å prøve det meste, er skitlei av å være stor, tung og trøtt, he he.
Kan godt spise "kjedelig" mat jeg, ikke noe problem, synes jo det du skisserte høres godt ut og slettes ikke kjedelig. Jeg får litt fort lavt blodsukker så derfor har jeg tidligere slitt med å kun spise 3 ganger, noen forslag til 1-2 mellommåltider? Føler at kroppen fungerer best om mat hver 3t. Når det gjelder fettmengde, hvor mye snakker vi om per måltid? I f.eks seterrømme, fløte eller olivenolje? 1skje? 2skjeer?
Det kan hende at slik du har spist nå har gjort at du måttet spise oftere, så du kan godt prøve deg fram. Evt kan du dele måltidene dine i to, og heller spise flere ganger. Jeg ville nok ikke brukt baconsvor eller nøtter som mellommåltid den første uka, men spist "ordentlig" mat slik at kroppen ikke blir forstyrret av feks saltet i baconsvor eller de ganske store energimengdene som nøtter kan gi, men DET finner du utav selv!
Selv har jeg spekeskinke som favoritt til mellommål, gjerne rullet inn i en osteskive. To, tre slike ruller og jeg holder en god stund til 
Jeg ville nok vært rimelig beskjeden på fettet, mitt forslag kan feks være: til et stykke laks (100-150g feks), 2 store ss rømme og 2 ss smeltet smør på grønnsakene. Spis gjerne agurksalat ved siden av. Til grillet kyllinglår, 2 ss ekte majones, 1 ss CF, og feks en ts ketchup uten sukker så har du nær thousand island I stekesjyen til kylling og biff, 2-4 ss fløte.
Noter gjerne ned ganske nøye den første uken. Sjekk om du føler deg normalt mett når måltidet er over. Sjekk også hvor lang tid det tar før du blir sulten igjen. Da kan du lettere justere senere. Vær fremdeles obs på at du kan oppleve sult de første 3-4 dagene altså, men godt proteininntak vil vanligvis gi bedre metthetsfølelse er min erfaring 
|