Sv: Kommer hverken i ketose eller går ned, hva gjør jeg feil
Opprinnelig lagt inn av MagicaTryll, her.
Tusen takk Nerthus Du er en knupp som deler din erfaring. I dag, dag 11 på streng diett, så fikk jeg faktisk moderat utslag på sticken, så kanskje kroppen begynner å "gi seg"? Men uansett så høres dine forslag veldig smarte ut, så jeg skal prøve dem, mistenker litt av min kropp ikke er så glad i annet en ren mat og at både atkinsbarer, lightbrus o.l. tror jeg påvirker min vektnedgang negativt, og så tror jeg også at jeg er som deg at jeg også må tenke kaloriredusert i tillegg til svært lite karbo. Kan jo føles urettferdig når man er så "flink" og konsekvent, men man har den kroppen og biokjemien man har, så hjelper ikke å sutre over det, he he he 
Sutring hjelper nok ikke, tro meg jeg har forsøkt 
For min del hjelper det å ikke tenke kalorirestriksjon, men heller "kjenne" på metthetsfølelsen. Istedet for å "bestemme" at dette er det du skal spise i mengde, konsentrerer jeg meg om riktig sammensetning. Deretter begynner jeg med en liten porsjon, og kjenner så på metthetsfølelsen, må jeg ha mer NÅ, eller kan det vente litt? Deretter spiser jeg enten litt til, eller venter til neste måltid. Istedet da for å ende opp med følelsen av at man sulter seg, får man følelsen av at man "spiser etter hva kroppen forteller deg". Det krever dog at man vet forskjellen på sult, metthet, kjedsomhet, sug osv Poenget er nok at er du i TVIL om du har behov for mer, har du sannsynligvis ikke det - da kan man heller vente til neste måltid.
Bare hyggelig forresten, det har tatt meg et par år å kvitte meg med "unnskyldninger" og prøve ut ren mat i mindre porsjoner selv. Jeg går ned med en slik løsning, og har samtidig funnet ut hvordan jeg kan spise for å HOLDE vekten stabil. Så da er det opp til meg selv faktisk... og ja jeg er fremdeles rundt 20 kg pluss så jeg har litt å gå på men det er 99% MENTALT i mitt tilfelle! 
Hold oss oppdatert på hvordan det går da 
|