Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-13, 01:04   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva bør man spise etter trening?

Vel, jeg driver ikke med sykling eller annen utholdehetsidrett, men jeg liker å ta en times styrketrening en 3-4-5 ganger i uka (alt etter som) og jeg blir ofte litt usikker på om hva jeg bør spise etterpå. De jeg trener med, sverger til melk/sjokomelk/yoghurt/ting som fyller opp glykogenlagrene kjapt - men de fleste mener at dette sukkeret er viktig for oppbygging/reperasjon av musklene også. Noe jeg ikke helt kan skjønne - eller har funnet noe bevis for. Men jeg er jo den eneste på lavkarbo da.
Vanligvis spiser jeg et egg eller en boks makrell i tomat for å gi kroppen litt protein rett etter trenng. Det er det eneste jeg har funnet bevist i den litteraturen jeg har lest (selv om de også sier at proteinene "må" komme sammen med lettomsettelige karber).
Selv tenker jeg at jeg har ingen glykogenlagre (av betydning) som tømmes under trening, derfor trenger jeg ikke å fylle de heller. Proteiner bygger og reparerer muskler, dermed må kroppen få proteiner.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat