Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-13, 13:02   #34
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av kulan, her.

Jeg er enig i at kroppen nok slår på sparebluss ved ett, muligens individuelt, nivå for kalori inntak. Stagnerer vekta har man i mine øyne to muligheter:
1. Spise enda mindre. Dette medfører mangelsykdommer osv. Altså ikke veien å gå.
2. Øke aktivitetsnivået såpass mye at det kompenserer for nedsatt metabolisme.

Nei - man har et 3. valg. Man kan lete etter egen sweet-spot hvor man opprettholder en god forbrenning og dermed har mulighet for vektnedgang uten å trigge, eller overmanne kroppens selvoppholdelsesmekanismer.

Det å ikke gå så langt ned på kalorier at man trigger danning av hormonet rT3 i stedet for T3, er for eksempel viktig så imåte.