Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-13, 22:16   #24
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva bør man spise etter trening?

Opprinnelig lagt inn av sivmaria, her.

Er dette svaret gjeldende for meg som er utrent og overvektig, og som trener normal "dametrim", og spiser lavkarbo for å gå ned i vekt? Hva skjer når jeg ikke spiser noe etter trening? Hva skjer når jeg spiser noe proteinrikt etter trening? Hva skjer under trening? Vil gjerne forstå litt mer, slik at jeg velger det mest optimale for vektnedgang. Håper det er noen som tar seg tid til å svare.

Se litt på det BitTorrent svarer.
Etter at jeg har vært på "dametrim" (?) á la Zumba, så spiser jeg ikke noe ekstra eller noe spesielt- hvis jeg ikke er sulten da.
Etter en styrketreningsøkt får jeg i meg noe med proteiner.

Kondisjonstrening krever vel mest påfylling av væske, gjerne med noe salter i. Er det det du mener med "dametrim" forresten??
Ellers er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal svare på spørsmålene dine, siden jeg ikke vet hvor hardt og hva du trener.
Hvis det er vanlig kondisjonstrening som du blir svett av, så skjer det nok ingenting spesiellt hvis du ikke spiser etter treningen, men drikk vann under og etter (m/salter)
Hvis du spiser noe proteinrikt etter en slik trening, så blir du vel mett og spiser du (mye) mer enn kroppen trenger, så omgjøres overskuddet til glukose (flere tråder om denne prosessen her inne).

Kostholdet har mest å si for vektnedgangen.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat