Sv: Personlig trener ... Er det noe vits`a ?
Opprinnelig lagt inn av milena, her.
Takk for svar! Jeg var usikker på hvordan de vektene jeg løfta var i forhold til andre, men helt hundre prosent sikker på at han pressa meg mer enn jeg noen gang hadde gjort selv. Så, veldig fornøyd.
Det med knebøyen tror jeg også har litt sammenheng med at anklene mine er svake (mange skader) og at jeg derfor psykisk er redd å gå helt ned - er litt ustø. Derfor har han også lagt inn en hel liten økt med øvelser for ankene - knebøy på sånn oppblåst halvkule... og så hiver han en sånn jogaball etter meg mens jeg står på den også. Må si det brant godt i leggene :-)
Syns at det er utrolig flott at 3 øvelser trener kroppen så fullstendig - jeg enten kjenner eller har direkte vondt i alle muskler i kroppen 
Du skal da heller ikke trenge å gå helt ned (da tenker jeg på at du har under 90 grader i lår-legg forholdet).
Jeg "bikker" i bekkenet når jeg kommer ned mot 90 grader (og løfter da delvis med ryggen), og det spurte jeg en PT om hva jeg skulle gjøre med. Jeg trodde det var teknikken min som var gal. Han sa at jeg ikke skulle gå så langt ned da, å gå helt ned var bare korrekt utførelse i konkurranser. Så nå konsentrerer jeg meg om å gjøre knebøyen riktig - og ikke så langt ned. Kjenner det godt i lårene allikevel!
|