Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-14, 11:31   #48
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Personlig trener ... Er det noe vits`a ?

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Hvis bekkenet "bikker" (vanlig problem om mobiliteten er dårlig), så bør du prøve Frontbøy istedetfor. Den er en mindre risikofylt øvelse som i tillegg tar mer på rompemuskulaturen og quadriceps. Av veldig mange ansett som en bedre øvelse enn vanlig knebøy. Litt kinkig teknisk ift å holde stanga, men teknisk en enklere øvelse enn vanlig knebøy. Frontbøy aktiviserer i mye større grad magemuskler og ryggmuskler også, disse er også kjent som kjernemuskulatur.

Du bør tilstrebe å komme så dypt som mulig for å aktivere større deler av lår, legg og rumpe, så derfor ville jeg gått over til frontbøy fremfor å trene knebøy til kun 90 grader.

Det finnes forøvrig mange gode bevegelighetsøvelser som øker mobiliteten din i hoftepartiet (som er med på at bekkenet "bikker"). I tillegg kan det være en fordel å bruke dynamisk oppvarming forut for bøy, mark og benk øvelsene. Å ro, løpe eller ellipse seg varm er sløsing av energi og kan også gi deg dårligere teknikk fordi musklene som du skal bruke ikke er varmet opp. Du blir bare svett av å løpe, ro og sykle.... Spør din PT om dette neste gang han sender deg ut på en 10-15 minutters oppvarming på mølla...

Alternativt; søk opp Eirik+Sandvik+knebøy+oppvarming i google og les til øyet blir stort og vått

Jeg har god mobilitet i hoftepartiet og er ikke svak der. Jeg har vært igjennom mange av de øvelsene som skal styrke denne delen, og det er ikke noe problem. Men jeg bikker i hofta hvis jeg går for langt ned, og da løfter jeg med ryggen= ikke bra.
Frontbøy er absolutt et alternativ, takk for at du minnet meg på det :-) (og googleforslaget!).
Oppvarmingen min består i å gjøre styrkeøvelser med lett belastning, har aldri vært noen tilhenger av å løpe. Ja, og så gjør jeg Jumping Jacks før jeg starter, for å få blodsirkulasjonen i gang. Jillian Michaels har greie oppvarmingsøvelser. Oppvarming med kettlebells liker jeg også.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat