Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-14, 22:32   #10
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose og styrketrening

Men hvor lenge har du vært i ketose, Ruggleif?
Jeg husker mine første 4-6 uker, da kunne jeg knapt holde meg våken, gå i trapper var et mareritt (og jeg trengte aldri å gå opp mer enn en eller to etg!!)
Jeg drev styrketrening med maskiner på den tiden, så jeg registrerte ikke om jeg klarte ant reps som før, men jeg husker at "alt" var et ork...og jeg var i en hjernetåke som var værre enn ammetåken! Og jeg var IKKE flink til å presse meg på den tiden.

Nå er jeg flinkere til å presse meg og jeg har progresjon. Men jeg er ikke alltid i ketose mer, siden jeg er mer generell lavkarbo.
Imidlertid merker jeg at jeg er svakere mhp ant reps når jeg har spist fisk (!) og når jeg har spist noe som har mye karbo. Da klarer jeg f.eks 7-8 reps i stedet for 10-12. Det har noe med glykogenlagrene og ant. karber å gjøre, tror jeg. Når jeg har spist riktig (mye protein (rent kjøtt) og passe fett), så kan jeg også bli sliten, men det er to-tre sek. pustepause, og så er jeg klar for et par reps til.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat