Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-14, 17:23   #23301
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Også den norske: Øl og vin, du blir fin. Vin og øl, det blir krøll.

Ser at det er flere som er usikker på hvordan reglene går, her er noe jeg har sakset fra nettet:

The correct rhyme is "beer after wine, and you'll feel fine."

The more common rhyme is the "beer before liquor, never been sicker; liquor before beer you're in the clear".

THE GERMANS also disagree: 'Bier auf Wein das lass sein; Wein auf Bier das rat' ich Dir' (roughly translated: 'Don't touch beer after wine; but wine after beer is fine').

Drink beer first and you are used to drinking large volumes at a time, then glug the wine like it was beer (alcohol having impaired your judgement) and you will be the worse for wear the next morning. Sip wine and then drink beer and you will tend to drink it slower, hence less drunk and less hungover
(Denne hørtes jo ut som en rimelig forklaring)

"Beer on cider makes a good rider, cider on beer makes you feel queer"

The saying is from a long time ago.. Poor people drank beer, wine was for the rich. So: wine after beer is an upgrade in wealth, the other way around means your life just became total crap

Og en liten kuriositet:
Indeed one of the most recent studies, conducted at the University of Manchester, found that drinking straight vodka actually led to slower rates of alcohol absorption and lower peak blood alcohol levels than drinking the same quantity of vodka but in a diluted form.
http://www.cherwell.org/blogs/chasin...llysound-rhyme

Mye artig hvis man googler denne reglen, altså!

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold