Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-06, 17:21   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: ingen vektnedgang!

Opprinnelig lagt inn av moea

Kosttilskudd: Nonijuice, trankapsler/omega3, og metalean(som skal hjelpe forbrenning.)



Frokost: 3 skiver lavkarbobrød, med 1 egg og skinke, agurk og paprika på. 5 karb

eller f eks omelett med bacon av 3 egg, med isbergssalat, agurk og 1 tomat, 3 karb.

Lunsj: feks, 3 skiver lavkarbobrød med smør og ost/skinke.4 karb.

Middag: Kjøtt, fisk el kylling med blandet salat, eller grønnsaker (sopp, løk, brokkoli, blomkål osv.) Rømmedressing. ca 5 karb

Mellommåltid: feks, litt ost, litt skinkebiter, smootie m jordbær og fløte, cottage cheese med kanel og natreen på.

Drikker ca 3 liter vann pr dag.

Er glad hvis noen har en løsning på dette, for dette synes jeg er et mysterium....

Du sier ikke noe om du er på Induksjon eller ikke. Du spiser uansett ikke induksjonsmat og for meg ser det ut til at du spiser en del mer enn 20 karber pr dag, men jeg er jo ikke sikker. Om du ikke bruker mer fett enn det du har skrevet her bruker du altfor lite fett i maten. Lavfett Atkins funker IKKE. Har noen spørsmål og kommentarer:

- Hvor mange karber er det i Noni juicen ? Den inneholder nonifruktpuré, druejuicekonsentrat og naturlig blåbærjuicekonsentrat. Ingen av disse ingrediensene er tillatt på Atkins Induksjon og de inneholder en del fruktose

- Metalean hjelper ikke på forbrenningen når du går på Atkins. Faktisk har jeg hørt om flere som har motsatt effekt av den fordi den gjør at fett inntaket ikke gir den effekten det er meningen i ketose. Den inneholder dessuten koffein som ikke er anbefalt på Atkins Induksjon.

- Hva slags lavkarbobrød er det du spiser. Lager du selv ? Hvor mange karber inneholder det ? Det er ikke tillatt med korn og melprodukter på Atkins Induksjon. Det såkalte lavkarbo brødet du får i butikken innholder mye mer karber enn man kan spise i noen av Atkins innledende faser. (Husk også at fiber allerede er trukket fra på europeiske næringsinnhold, så om du har trukket fra fiber har du nok spist en del karber mer enn du har trodd). Du spiser 6 skiver pr dag, det er ganske mye !
- hvor mye fløte har du i Smoothiesen din ?

- Cottage cheese er ikke tillatt på Atkins Induksjon

- Jordbær er ikke tillatt på Atkins Induksjon

Min antagelse er at du nok har regnet litt for lite karber i forhold til hva du faktisk får i deg. Men før jeg vet hva bl.a. hva slags type brød du spiser og hva det inneholder er det ikke lett å regne ut.

Du spiser også en del ting som ikke er tillatt på Atkins Induksjon.

Om du starter på en REN induksjon igjen og holder det til de varene som står på tillatte matvarelista, regner jeg med at du vil se bevegelse på vekta ganske raskt.

Du kan se korrekt liste her:

Reglene for induksjonen
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat