Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-06, 22:12   #27
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Motiver for deltakelse her inne?

Jeg er paa Slankenett og Fjonken er ogsaa der. Hun har i noen av sine innlegg nevnt dette forumet og generell nysgjerrighet paa lavkarbo filosofi fikk meg til aa lurke paa dette forumet for jeg registrerte meg.

Paa hjemmesiden for forumet sies det:

Sitat:

Nettstedet for deg som er nysgjerrig på et kosthold med lite karbohydrater. Enten du sverger til Atkins, Lindberg, Sears eller Poleszynski, så vil du alltid ha noen å spørre eller diskutere med i dette forumet. Ved å registrere deg som medlem kan du skrive din egen dagbok, lese andres dagbøker og være med i brukergrupper. Det er absolutt ikke bare karbohydrater som blir diskutert, men alt om kosthold, oppskrifter, kosttilskudd, trening, selvutvikling og helse generelt.
PS: Forumet er kun brukerstyrt - her finnes ikke noe ekspertpanel.

Saa min grunn er at jeg forst og fremst er nysgjerrig. Jeg er ogsaa i ferd med aa legge om til et mer lav GI kosthold (har Lindebergs bok fra for). Jeg har ogsaa en generell interesse for forskjellige kostholdsfilosofier og ernaeringslaere.

Men samtidig er det viktig at de som ikke deler forumets hovedfilosofi som er lavkarbo har respekt for forumet og dets medlemmer. Det aa dele med seg av sine erfaringer uten aa misjonere og uten aa ha en "bare jeg har rett" innstilling er greit, synes jeg. Men ikke komme her for aa misjonere for sitt "dette er det eneste rette" kostholdsfilosofi. Det kan sammenlignes med f.eks. buddister og kristne komme til et Islam forum og misjonere for sin religion med en "dere kommer til aa brenne i helvete" innstilling.

Jeg haaper at dere "snakker meg til rette" hvis jeg gaar i den fella *paa en hyggelig maate haaper jeg*

Dessverre har jeg ikke anledning til aa vaere saa aktiv som jeg ser mange er her. Det er mye paa grunn av at jeg er aktiv paa andre fora og begrenset tid paa internett.

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat