Sv: Salater på Atkins Introduksjon
Har flettet inn mine svar/kommentarer i svart under. Flott hvis du vil se på det.
Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
Tuusen takk for svar !
Skal kutte ut pinjekjernene. (hadde en mistanke..) OG oljen til fetaosten (Hmm) Kan jeg bruke vanlig solsikkeolje til dressing?
Har du lest boka, og i tilfelle hvilken ?
Har kjøpt "4 pakningen" til 199,- som noen anbefalte her inne. Men det er jo den norske ovesettelsen. Antagelig ikke best. Men jeg er glad jeg har boken å lese i allefall. Har også lest mye inne på forumet, av deg og de andre.
Det er mye lettere å beregne mat når du skal veie isteden for å måle i desiliter !
Får jeg vekt på dette i den engelske boka altså ?
Så lenge du minker i størrelse og/eller vekt er du på rett vei. Jeg tok av 1 kg, så 1,5 kg, sto stille en uke, og gikk så ned 1,5 kg uka etter, så ca 0,6..noe sånt (ja tilsammen ble det ca 4 kg) og har nå stått stille, og har gått opp nå den siste uka. Har merket det på tøyet, og fått kommentarer, så jeg har vært "høyt oppe". Men har nå blitt litt ned psyket, og føler jeg må endre noe..
Om du savner brød kan du godt spise 1 fiberrik til dagen (frokost) sammen med andre ting. Kan jeg det nå altså ? Har kjøpt inn Wasa Rugsprø (havre) Pr.skive 5,5 karbo,kostfiber 1,5 (skal det så trekkes av slik at det er 4 nettokarber pr.skive?) Er fiberrik bedre?
Jeg husker jeg leste i boka en plass at en ikke skulle ha noen karber fra annet enn grønnsakene?? Da blir det vanskelig å ta inn andre ting med lite karber , tenker jeg.
Har etter de to første ukene spiste ørlitegrann mørk sjokolade 70% noen kvelder. Det må jeg vel kutte helt ut igjen nå da? Litt baconsvor kan jeg ha av og til for det, ikke sant?
En ting til : Kjøttdeig - er det helt forbudt ? Fredagskveldene med mannen er liksom litt viktige iht maten. Pleier lage supernachos eller pizza. Hadde 2 av ukene salat med tacokjøttdeig, rømme og tacosaus. Det var godt, men var det dumt ?
hilsen Mor til 2
|