Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 53
![]() |
Salater på Atkins IntroduksjonHÅPER DERE KAN HJELPE MEG...
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Salater på Atkins IntroduksjonVelkommen
![]() |
![]() |
#3 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 53
![]() |
Sv: Salater på Atkins IntroduksjonHar flettet inn mine svar/kommentarer i svart under. Flott hvis du vil se på det.
Jeg husker jeg leste i boka en plass at en ikke skulle ha noen karber fra annet enn grønnsakene?? Da blir det vanskelig å ta inn andre ting med lite karber , tenker jeg.
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Salater på Atkins Introduksjon
I den engelske utgaven står vekta oppgitt i gram ja. Samme som i linken jeg postet. Det som står i linken er direkte oversatt fra den engelske 2002/2003 utgaven !
Det er helt normalt at vekttapet er ujevnt. Kroppen venner seg til det nye "regimet" og tar pauser underveis. Være påpasselig med salt og kfofein. Ikke spis/drikk for mye fløte og rømme - så går det greitt.
Fiberrik med solsikkefrø har 3,7 karber pr skive. Det er OK. Wasa Rugsprø har 5.5 karbo pr skive og er IKKE så OK. Du kan ikke trekke fra fiber på norske/europeiske næringsinnhold. EU/EØS standard tilsie at fiber allerede er trukket fra på disse. Det samme er det i næringstabellen. Det som står som karber på næringsinnhold er det du skal regne. Unntaket er sukkerALKOHOLER - kunstig søtstoff, som kan trekkes fra. For å gjøe forvirringen total så kan du IKKE trekke fra sukkerARTER, for det er sukker.
Nei, det er ikke riktig at du ikke skal ha noen karber utenom grønnsakene. Du skal spise 20 karber pr dag, og hovedvekten av disse skal komme fra grønnsaker !
Skal du spise mørk sjokolade skal du iallfall ikke spise mer enn 10 gram (max 1 rute) pr dag. Det er ca 3-4 karber og mer enn det har du ikke råd til på induksjon. Baconsvor er OK, men ikke hver dag - det binder vann i kroppen og har dessuten 0.9 - 3.5 karber pr 100 gram alt etter type. Det står 0 karber på noen men det er ikke riktig. Er det under 1 karb pr 100 gram er de ikke forpliktet til å oppgi det.....
Kjøttdeig er helt OK. Og rømme er greitt. Tacosaus er også Ok i mindre mengder, kjøp den med minst sukker/karber i !
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Sv: Salater på Atkins IntroduksjonStøtter som vanlig opp om Nillejenten. Hun får sagt det... Bare en ting i tillegg: på induksjon skal du ikke drikke vin. Vent til neste fase.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 16:56 |
Atkins' diett - farlig eller genial? | donjuanwannabe | Lavkarbo generelt | 27 | 22-05-08 08:08 |
Lavkarbo resurser | HP | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 32 | 01-08-05 11:13 |