Sv: Cyzymums dagbok
Opprinnelig lagt inn av cozymum, her.
Jeg sliter med å få noen god rytme eller rutine på måltider. Eller for være ærlig sliter jeg og har slitt med d hele tiden en god rutine på alt. Ungene får maten og hvile til faste tider. Men utover d er alt et kaos. d fører til at jeg ofte hopper over noen måltider, eller spiser med veldig store opprom mellom måltidene. Jeg stresser veldig inni meg med tankegangen, jeg klarer ikke å være ute med barna uten å tenke på klokka. "vi må inn til 3 for må jeg lage mat". Når jeg spiste "normalt" mat, kunne jeg sitte ned sammen med barna og spise. Egentilig ønsker jeg d. Men pga barna er små og utålmodige, så venter jeg heller til senere. Jeg kunne sikkert planlagt bedre, med å steke noe mat dagen i forveien osv. Og d blir som oftest skippertak på husarbeid også. Jeg prøver, men får ikke helt til.
Min drømme hverdag vil være fylt med at jeg er avslappet, men kan være med ungene ut, har gjort husarbeid, spist måltider (nok og til faste tider) og eventuelt hatt tid og energi til å trene/møte andre mennesker.
Er d noen som har oplevd lignende og hvordan kom dere ut av d?
Du er nesten nødt til å prøve å lage deg opp mat på forhånd...
Det tar litt tid der og da, men det er verdt det i dagene i ettertid.
Og da spiser du når du er sulten, kan ikke bli mer avslappende enn det...
|