Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Cyzymums dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-04-07, 18:25   #26
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Cyzymums dagbok

Opprinnelig lagt inn av cozymum, her.

Har begynt å spise meg litt lei på svinekoteletter, og er lei av kylling. Men d er mye annet godt jeg kan spise. Hva ellers blir d du spiser?

Egg og bacon. Ferdiggrillede kyllinglår. Biff (entrecote). Ribbe.

Jepp, det er vel dette det går mest i...

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 18:30   #27
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

sorry. Jeg skrev littt utydelig der. Jeg har en svigermor som ofte er innom, og hver gang har hun med noen ferdiglaget karbomat. Pizza, wierbrød, boller osv. Jeg synes også d er vanskelig når jeg er borte på besøk til folk. Jeg kunne kanskje begynt med å ta en kake eller noe, jeg føler at jeg er litt uhøflig når jeg takker nei til mat som de laget. Jeg har også unnet meg en lørdag med lavkarbo snacks (baconsvor, pepsi max osv). Og jeg har spist noen lindberg skjokoladebarer. Og jeg vet å drikke rusbrus og drinker er mye karbo. Jeg skal bli flinkere til å spise mer regelmessig!

Husk bare at uansett hvilke kur du velger å følge så må man ofre noe for å oppnå resultater..
Jeg kan anbefale ketolysekuren på det sterkeste. Variert og god mat. Du holder deg mett lenge og den er enkel å følge.
Lykke til i vertfall

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 18:33   #28
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Husk bare at uansett hvilke kur du velger å følge så må man ofre noe for å oppnå resultater..
Lykke til i vertfall

Helt enig med Gerd!!!

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 23-04-07, 18:53   #29
cozymum
Medlem

cozymum sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Stjørdal
Alder: 41
cozymum er ny på veien

Takk for rådene. D hjelper å ha et så godt og kunnskapsrikt støtteapperat rundt seg!
Før på kcal kurer, sprekker jeg etter de 2 første ukene og har ikke klart å var så tøff. Men jeg synes d er lettere nå, pga at jeg er mett og venter ikke på et perfekt resultat med en gang. Jeg vet jeg må jobbe en lengre periode før jeg finner min nye livsstil.Jeg ser flere som må prøver flere ganger, og ikke spiser perfekt hele tiden. De fleste ser ut til å spise mye lavkarbo, men kan oppleve noe utskeielser av og til.

Jeg synes d er lettere å tenke jeg kan prøve 1uke eller 1 mnd med lokkebiff. Og etter d kan jeg se eventuelle resultat. Blir d for tøft, prøver jeg ketolyse. Jeg venter på lønning og når den kommer drar jeg på flesketur til Svergie!!!!

Mål; 68 kg BMI; 23,5 Midje ;85 Hofter;102 Rompe;102

cozymum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomp Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 18:55   #30
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Takk for rådene. D hjelper å ha et så godt og kunnskapsrikt støtteapperat rundt seg!
Før på kcal kurer, sprekker jeg etter de 2 første ukene og har ikke klart å var så tøff. Men jeg synes d er lettere nå, pga at jeg er mett og venter ikke på et perfekt resultat med en gang. Jeg vet jeg må jobbe en lengre periode før jeg finner min nye livsstil.Jeg ser flere som må prøver flere ganger, og ikke spiser perfekt hele tiden. De fleste ser ut til å spise mye lavkarbo, men kan oppleve noe utskeielser av og til.

Jeg synes d er lettere å tenke jeg kan prøve 1uke eller 1 mnd med lokkebiff. Og etter d kan jeg se eventuelle resultat. Blir d for tøft, prøver jeg ketolyse. Jeg venter på lønning og når den kommer drar jeg på flesketur til Svergie!!!!

1 uke høres realistisk ut!!

Du får si ifra når du begynner, blir spennende å følge deg!!

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 23-04-07, 19:03   #31
cozymum
Medlem

cozymum sin avatar

cozymum er ny på veien

D skal jeg gjøre. Jeg har 13-14 kg som skal av. Jeg skal til bailine på onsdag og da er d veiedag. Jeg har en vekt hjemme, men den er ikke i samsvar med den de bruker. Egentlig ganske greit, for da slipper jeg å være besatt på vekta.

Gammel 27-04-07, 10:31   #32
cozymum
Medlem

cozymum sin avatar

cozymum er ny på veien

Nå prøver jeg gradvis å innføre Lokkebiff her. I går spiste jeg guros versjon av frokostpannekake (måtte bruke opp cottage cheesen), middag ble d ribbe og til kveld ble ribbe.
Jeg sliter med å få noen god rytme eller rutine på måltider. Eller for være ærlig sliter jeg og har slitt med d hele tiden en god rutine på alt. Ungene får maten og hvile til faste tider. Men utover d er alt et kaos. d fører til at jeg ofte hopper over noen måltider, eller spiser med veldig store opprom mellom måltidene. Jeg stresser veldig inni meg med tankegangen, jeg klarer ikke å være ute med barna uten å tenke på klokka. "vi må inn til 3 for må jeg lage mat". Når jeg spiste "normalt" mat, kunne jeg sitte ned sammen med barna og spise. Egentilig ønsker jeg d. Men pga barna er små og utålmodige, så venter jeg heller til senere. Jeg kunne sikkert planlagt bedre, med å steke noe mat dagen i forveien osv. Og d blir som oftest skippertak på husarbeid også. Jeg prøver, men får ikke helt til.

Min drømme hverdag vil være fylt med at jeg er avslappet, men kan være med ungene ut, har gjort husarbeid, spist måltider (nok og til faste tider) og eventuelt hatt tid og energi til å trene/møte andre mennesker.

Er d noen som har oplevd lignende og hvordan kom dere ut av d?

Gammel 27-04-07, 10:38   #33
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Jeg sliter med å få noen god rytme eller rutine på måltider. Eller for være ærlig sliter jeg og har slitt med d hele tiden en god rutine på alt. Ungene får maten og hvile til faste tider. Men utover d er alt et kaos. d fører til at jeg ofte hopper over noen måltider, eller spiser med veldig store opprom mellom måltidene. Jeg stresser veldig inni meg med tankegangen, jeg klarer ikke å være ute med barna uten å tenke på klokka. "vi må inn til 3 for må jeg lage mat". Når jeg spiste "normalt" mat, kunne jeg sitte ned sammen med barna og spise. Egentilig ønsker jeg d. Men pga barna er små og utålmodige, så venter jeg heller til senere. Jeg kunne sikkert planlagt bedre, med å steke noe mat dagen i forveien osv. Og d blir som oftest skippertak på husarbeid også. Jeg prøver, men får ikke helt til.

Min drømme hverdag vil være fylt med at jeg er avslappet, men kan være med ungene ut, har gjort husarbeid, spist måltider (nok og til faste tider) og eventuelt hatt tid og energi til å trene/møte andre mennesker.

Er d noen som har oplevd lignende og hvordan kom dere ut av d?

Du er nesten nødt til å prøve å lage deg opp mat på forhånd...

Det tar litt tid der og da, men det er verdt det i dagene i ettertid.

Og da spiser du når du er sulten, kan ikke bli mer avslappende enn det...

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 27-04-07, 10:48   #34
cozymum
Medlem

cozymum sin avatar

cozymum er ny på veien

takk for rådet. Jeg får pine meg selv litt ekstra på kvelden. Da kan jeg heller nyte koselig frokoster, herlige lunsjer dagen etter.

Gammel 27-04-07, 10:51   #35
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

takk for rådet. Jeg får pine meg selv litt ekstra på kvelden. Da kan jeg heller nyte koselig frokoster, herlige lunsjer dagen etter.

Dersom du er stinn av gryn, kan du jo hamstre ferdigstekt mat fra en varmedisk...

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 27-04-07, 10:55   #36
cozymum
Medlem

cozymum sin avatar

cozymum er ny på veien

nei, er nærmere blakk ja!

Gammel 30-04-07, 10:32   #37
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Hei på deg!!!

Ville bare ønske deg en kjempefin mandag!!!

STOOOOR KLEM

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 01-05-07, 22:53   #38
cozymum
Medlem

cozymum sin avatar

cozymum er ny på veien

Takk for de hyggelige meldingene. D setter jeg veldig pris på.

Jeg har begynt å tømt d meste av grønnsaker og lignende "fristelser fra kjøleskapet. Jeg har spist mestparten kjøtt på måltidene.

Og jeg har klart å holde meg sukker/søtstoffri i 5 dager. Jeg har vært mer sliten, men d blir vel verdt d etter hvert. Jeg hadde kost meg mye med guros pannekaker, krem med søtstoff og teen med søtstoff. Jeg skal fortsette å holde meg unna, d har gått kanskje greit. Jeg synes d går greit så langt.

Jeg hadde en skikkelig matlagingsdag på mandag. Jeg lagde lavkarbo kjøttkaker med ost og bacon, ribbe og jeg lagde noe til resten av familien; makaronigryte med pølser og paella. Jeg har kjøttkaker og rester i morgen. D er så godt å slappe av forhold til mat!

Jeg har følt en tendens til å bli god og mettt. Noe ganger nesten grensen på kvalm???? D kan ha sammenheng med for lite søvn eller forstoppet? Vet ikke helt. Jeg skal ta meg en fibertab og masse vann før jeg legger. Da får jeg se i morgen.

Jeg gleder meg til i morgen; jeg har ordnet med 1 mnd på treningsstudio og skal få time om ev treningsomlegg i morgen. Herlig

God natta, mine gode venner og medlavkarboer

Gammel 03-05-07, 16:34   #39
cozymum
Medlem

cozymum sin avatar

cozymum er ny på veien

Hei! Jeg er i tvil i dag! jeg må gjøre noe, men vet ikke hva. Problemet mitt er at jeg klarer ikke å slappe av nok til å spise meg mett om morgen (frokost/lunsj) Jeg spiste noe i dag, men ble ikke mett. Jeg føler meg sulten og har utrolig dårlig energi. Jeg må gjøre noe. Dette kan jeg ikke fortsette med. HJELP!!!!

Gammel 04-05-07, 22:47   #40
cozymum
Medlem

cozymum sin avatar

cozymum er ny på veien

Ja, ja. Jeg har skeiet ut litt. For å oppsumere i går kveld; 1 pinup is og en liten ekse rosiner og Idag sopps spagetti til middag. Bortsett fra de utskeielsene er jeg i tvil nå. Jeg føler meg ikke mer opplagt og frisk, nå jeg ønsker så inderlig. Kanskje jeg ikke har fulgt den slavisk nok.? Kanskje jeg ikke tåler kjøtt så godt? Kanskje d er dypere grunner som psyisk stress som ødelegger?

Jeg er virkelig i tvil. I følge blodtypedietten skal jeg ikke spise kjøtt. Jeg har hatt suksess med den før. Jeg husker ikke om jeg følte meg sulten, men jeg tror ikke d! Jeg ble jo gravid da jeg hadde kommet i gang og mistet jobb samtidig. D førte til at jeg endte på gale veier.

Kanskje jeg gradvis kan kombinere litt lavkarbo og blodtypedietten. Forresten er jeg blodtype A. Noen forslag? Er noen som vet om noen gode oppskrifter for blodtype A?

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dagbok? mabe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 17-08-11 14:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.