Sv: Når man blir mett etter ca 10 g karbo, men skal ha 15-20. Hva gjør man da?
Opprinnelig lagt inn av *Mette*, her.
Angående det å øke karbo... Kan man f.eks ha litt blåbærsyltetøy oppå Ziggy vaflene bakt med ketolyse bakemiks? Jeg leste at i Nora sitt blåbærsyltetøy så inneholdt det 34g karbo i 100g og et tykt lag på vaffelen blir omtrent 36g (det er vel omtrent 1g karbo?)
Åhhhrrr... jeg er ikke flink i denne regninga jeg
Er det dumt å ha blåbærsyltetøy?
om det er 34 g karbo per 100 g og du bruker 36 g blåbærsyltetøy blir det 12.24 g karber..
sånn her regner jeg forresten: 34 x 0.36= 12.24
også et tips: gå til innkjøp av heistad blåbærsyltetøy! det er lavkarbo og har bare 6.5 karber per 100 g. om du bruker 36 g av det blåbærsyltetøyet blir det bare: 1.8 g karber. Og det er jo en veldig stor forskjell! Heistad har forresten også jordbærsyltetøy med 5 karber per 100 g og noe marmelade tror jeg (men den har jeg ikke testa).
når jeg spiser vafler tar jeg heller 2 hjerter med litt jordbærsyltetøy og seterrømme og koser meg - for da kan jeg jo kose meg litt oftere enn om jeg spiser en plate om gangen.
kan ikke skjønne at folk klarer å få i seg ziggyvaflene en gang jeg prøvde de en gang og det smakte så blææ. smør og cottage cheese! blæh. jeg anbefaler vaffeloppskrifta på baksiden av bakemiksen smaker mye bedre, særlig med en liten dæsj kardemomme<3 yammeh
|