Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-08, 19:58   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ny på atkins, noen spørsmål ...

Opprinnelig lagt inn av Yunapjuna, her.

men hvorfor er det sagt at man ikke skal spise mer enn 100g? trodde man skulle spise seg passe mett jeg. hva det enn måtte være.

Da tror jeg nesten du bør lese boka før du begynner (eller iallefall linkene, se under). Du har misforstått om du kan spise så mye du vil på Atkins. Du bør absolut ikke hive innpå med rømme nei. Du kan ikke spise 100 gram heller. Utalte meg litt sleivete i svaret. Beklager det. Faktisk sier Atkins max 30 gram pr dag.

Sitat:

Matvarer med spesielle hensyn
For å ha litt ekstra variasjon, kan du spise 10 til 20 olivener per dag, en halv liten avokado, 30ml seterrømme (2ss) eller 90ml usøtet kremfløte (6ss), så vel som 2 til 3 spiseskjeer med sitron eller lime juice. Men vær oppmerksom på at disse matvarene noen ganger kan redusere vekttap hos noen personer, og kanskje må unngåes de første 2 ukene. Hvis det virker som at vekten går sakte ned, så modererer du ditt inntak av disse matvarene.

Her har du linker til det viktigste som MÅ leses før du begynner: