Sv: Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor?
Ja du spiser iallefall ikke for lite fett ! Men du spiser ikke mye karber. Altfor lite skikkelig grønnsaker. Reglene for Atkins og Ketolyse er like på dette punktet. Det er litt dårlig fordeling i menyen din, skal gå igjennom:
Opprinnelig lagt inn av Carbokiller, her.
Frokost ca. kl. 08.00
2 stekte egg i tre ss olje
1 pakke med bacon, tilsvarer omtrent 8 skiver.
6 skriver slangagurk
fetaost helfet type.
Personlig syns jeg det er litt drøyt med tre ss olje til å steke egg i. Det er nok med en. Iallefall når du tillegg har helfet feta OG en hel pakke bacon.
Jeg syns også at det er litt mye med en hel pakke bacon. 1/2 er mer enn nok. Du får nok proteiner og fett med 2 egg og 1/2 pakke stekt i max 2 ss olje. Husk at bacon også er salt og binder vann. Slangeagurk er stort sett vann og har lite vitaminer og næring forøvrig. Hva med cherrytomater i tillegg ? 3-4 stk ?
Sitat:
Lunch ca. kl. 12.00
Stekt kjøttdeig uten tilsetningsstoffer som mel, salt
krydder og urter
2 ss seterrømme med hvitløk
Stor salat med slangagurk, stangselleri, blomkål, 1/3 tomat
Dressing av olje og eddik og urter/krydder
Om du bruker issalat og agurk er det ikke mye næringsverdi i salaten din. Bruk forskjellig salatgrønt (om du ikke gjør det allerede) som f.eks. babyspinat og baby rhubarb, romanosalat etc. Stangselleri er OK - tomat også. Sjekk ut Atkins tillate matvareliste for variasjon av salat grønnsaker.
Sitat:
Mellommåltid ca. kl. 15.00
Reker, helfet majones og reker
OK - om det er et eller annet grønt der du har skrevet "reker" andre gangen.....
Sitat:
Middag; ca. kl. 18.00
2 laksekoteletter stekt i olje, Hvit saus basert på rømme med rekekraft og reker oppi.
Agurksalat med hvitvinseddik, vann og splenda.
Det var da voldsomt med agurk du spiser ? Som tidligere nevnt lite næring.
Sitat:
Jeg ser jeg burde spise en gang til før jeg legger meg, for å holde forbrenningen oppe.
Hvorfor det ? Det er jeg absolutt ikke enig i. Jeg syns du har spist nok ! Når du er i ketose er det ikke nødvendig å spise hver 3-6 time. det eneste du skal huske er at du ikke skal gå mer enn 6 våkne timer uten mat. Du har litt GR tanker enda ser jeg ! Når du er i ketose forbrenner kroppen på en annen måte vet du 
Konklusjon:
Jeg mener du spiser for lite grønnsaker - ikke bare for lite, men for lite variert. Agurken er grei, den kan du bare fortsette å spise om du liker den, men den GIR deg ikke noe spesielt du trenger. Du spiser muligens for store porsjoner av andre ting, som f.eks. bacon. På induksjon bør du heller ikke spise for mye fløte (max 6 ss) eller rømme (3ss). Du skal spise minst 20 karber pr dag og de skal hovedsaklig bestå av grønnsaker.
Vet du kan dette fra før, bare minner deg på dem. Spesielt grønnsaklista !