Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-08, 20:29   #3
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Jordbæret, her.

På mange matvarer står det merket antall gram karbohydrater, og under står det "...hvorav sukkerarter.. f.eks 20 gram".

Har det noe å si? Jeg mener hvis en matvare innholder 25 gram kh, mens bare 5 av de er "sukkerarter", er det bedre eller er karbhydrater "det samme" uansett?

Lurer på litt av det samme selv , men jeg tror at antall gram av sukkerarter bør være så lavt som mulig. Hvis sukkerartene er sukkeralkoholer (eks maltiol) så kan du trekke de i fra. Ellers må nok alt regnes med.

(Det jeg lurer på, er om man kan trekke fra fiberinnholdet.)

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat