Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-08, 12:48   #6
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser jeg riktig?

[quote=~Rosa Skydått~;508108]

Mandag

Frokost: 3 skiver lange baconstrimler (fra Euroshopper, dette varierer men jeg har oppdaget at den fra Grilstad smaker best!). To egg vedsiden av.

Lunsj: 6 skiver med Speziatokylling fra Grilstad. Et kylling og et kjøttspyd fra Statoil (det var ikke noe salat igjen på Rimi).

Middag: To BBQ Marinerte kyllingfiletburgere fra Prior. Litt salat...

Det er mulig at du bør sjekke om baconet du spiser inneholder sukker eller dextrose (også sukker).
Ellers ville jeg vært skeptisk til ALT som er ferdigmarinert.

Tirsdag
Frokost: Ristet soyabrød med to egg.

Lunsj: WOK fra HOT WOK CITY

Middag: Pizza

Er soyabrødet fra Ketolyseboken? I så fall er det jo bra, alt kjøpt brød inneholder for mye karber så lenge du skal være på ketolysekuren.
Og jeg regner med at pizzaen er hjemmelaget etter lavkarbooppskrift her inne??

Edit: Jeg var veldig usikker på Wok'en fra Hot Wok City, så nå sjekket jeg om jeg var i ketose, noe jeg IKKE var. Det betyr at man kan IKKE spise WOK, ihvertfall ikke den jeg spiste, for den var det for mange karbohydrater i. Søren ta at ikke restauranter har varedeklerasjoner!

Saus, soyasaus, gulrøtter og løk inneholder forholdsvis mye karber. Du kan heller ikke spise mye tomater før karboinntaket blir høyt.

Onsdag

Frokost: Samme som alltid: To egg, 3 skiver med bacon

Lunsj: Ostepølse med bacon fra statoil.Uten brød såklart!

Noen av ostepølsene inneholder også mye karber pr 100 g. Det var en tråd her inne hvor noen hadde funnet ut hva man "trygt" kan spise på Statoil og Esso. Prøv å søk litt på forumet

quote]

Jeg ville ha spist mer grønn salat med oljedressing eller Creme fraiche i stedet for ferdigdressing.
Ellers ser det ikke så galt ut, men jeg synes det ser litt ensformig ut .
Du har boken og har lest menyforslagene til Torkil??

Til frokost her i gården er det to skiver med soyaproteinbrød med smør, skinke, ost, egg og majones. Noen ganger har jeg salatblader også, men jeg er ikke så glad i grønt på morgenen.
Eller så rister jeg et par skiver med Lollypopbrød og har på smør, ost og syltetøy fra Heistad.
Eller jeg lager rekesmørbrød med salat.

Søndager er det "full english" med speilegg, bacon, sjampinjong og lavkarbopølse. Gjerne med falsk potetsalat og litt grønn salat til.
Jeg skjønner ikke at frokost skal være så "kjedelig"

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat