Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-08, 14:16   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny diett - hudproblemer - INFORMER MEG :)

Opprinnelig lagt inn av Zoomer, her.

Jeg er ny her inne og mannen min har nettopp fått en diett av legen sin pga hudproblemer som har eskalert over de siste årene. Han har prøvd alle mulige typer naturmedisin, andre dietter, akupunktur, homeopati, vært innlagt på hudavdelingen på Riksen uten annet resultat enn "atopisk eksem". Nå sist har han vært på Balderklinikken og legen der anbefalte følgende diett (han kan kun spise):
Epler, pærer, appelsiner, citrusfrukter, mørke druer, bær, kiwi, melon, avokado, de fleste grønnsaker (ikke potet) og noen typer nøtter (bl.a. cashew, pinjekjærner og pistasjnøtter).

Det har i det siste blitt såpass ille at han har gått på konstante antibiotikakurer (som ikke hjelper) og han har åpne betente sår. Dette har ført til at min snille og selvsikre mann har blitt irritert, innesluttet og nå sykemeldt fordi han jobber med mennesker og føler at han ikke vil jobbe med sår (i ansiktet for øyeblikket).

Jeg har ingen erfaring med dietter fra tidligere, så er åpen for tips, vink, og selvsagt motivasjon og oppskrifter til å hjelpe oss med denne dietten. Så kom igjen - informér meg

Huff, den der kan ikke være lett !
Jeg har dessverre ikke noen gode råd ser det ut til.

Hva kalles denne dietten da?
Er det KUN disse matvarene han kan spise?
Gav de på Balderklinikken dere ingen oppfølging til denne dietten mhp menyer og slikt? Det var litt rart, synes jeg. Det han kan spise, er jo ikke akkurat det jeg vil kalle hverdagskost for noen (andre enn veganere, da).

Det blir nok bare en oppmuntringsklem fra meg

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat