Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-08, 12:48   #13
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i nyrene?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bare litt flisespikkeri!
Nyrene ligger høyt bak i ryggen rett innenfor de nederste ribbena.
Blindtarmen ligger hos de fleste nede på høyre side i magen, litt ned for hoftekammen.
Typisk for en blindtarmbetennelse er at det ikke gjør særlig vondt når man trykker der, men gjør kjempevondt når man slipper opp igjen (slippøm). Ellers ledsages den som regel av feber/kvalme/oppkast/diare.

Det ligger også andre ting i dette området, som feks eggstokk og mange lymfeknuter. Vedvarende smerter bør undersøkes av lege!

Det er bare å spikke i vei !
Jeg har bare sett to blindtarmarr i mitt liv, og det ene var nedenfor midten av magen og det andre litt ovenfor - derfor har jeg tenkt at den kanskje ikke ligger heeelt på samme plass hos alle. Men det kan jo være at det er forskjellig praksis hos legene med hvor de går inn??

Uansett er ikke en blindtarmbetennelse noe man går og lurer på om man skal til legen med - igjen i følge de to jeg kjennner; det var nemlig VONDT . (Takk for opplysningen om slippøm, forresten.)

Noe som kan gjøre ubehagelig vondt i det området er f.eks vanncyster eller en spiral som sitter litt dårlig plassert.

Har man vedvarende vondt noe sted bør man gå til lege, ja !!

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat