Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-08, 09:08   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Diabetes og Ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Er det noen som har erfaring med Dia2 og Ketolyse?
Bivirkninga av mitt nye kosthold (Fedon/KOS) har desverre gått feil vei etter røykestoppen. Vurderer å prøve ketolyse, men er spent på om dette er smart.
Jeg bruker ikke insulin. Tar en Metformin i døgnet. Dåktern lovte å fjerne den når røyken forsvant.
Blodtrykket er også høyt, så jeg får blodtrykksmedusin.

Så spørsmålet er: Går Ketolyse, Dia2 og Høytrykk noenlunde bra sammen, eller skal jeg fortsette der jeg er, og bare smøre meg med tålmodighet?

Etter som jeg har skjønt her inne, så er ketolyse gunstig for mye, bl.a diabetes 2, høyt blodtrykk, allergier, hormonrelaterte plager osv.

MEN det anbefales ikke å starte med "selvmedisinering" når man har diabetes, det bør alltid gjøres i samråd med lege!!
Selv har jeg en i familien som jeg gjerne ville hatt over på ketolyse/lavkarbo pga diabetes. Denne personen har lovt å ta det opp med legen, og også forvisse seg om at legen VET hva ketolyse er og ikke bare terper på at fett er usunt, spis karbohydrater og bruk insulin.
Jeg har bedt vedkommende om å spørre og grave og be om dokumentasjon på en evt påstand om at ketolyse er skadelig for en diabetiker.

Det bør du også gjøre. Les om ketolyse og noter punkter som du kan diskutere med legen din.

Kjempefint at du holder deg røykfri, Runegutt!!!

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat