Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-08, 15:20   #5
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo i Storebritannia

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Ååååh, Fish and Chips! Det er jo en av de store gledene med å reise dit! (Jeg har familie der)

Men vi skal være der i en uke, og jeg er vel egentlig litt avnhengig av å spise lavkarbobrød hver dag, for å holde magen i sjakk. Og så vil jeg ikke fornærme med farmor ved å spise for mye utenom dietten. Jeg vet at supemarkedene der borte har ekstremt stort utvalg i matvarer, men lurer da altså om man får tak i karbofri matvarer der borte... om noen har opplevd at det finnes egne matvare-hyller til det? Hadde ihvertfall gjort alt mye enklere!

Ta med deg oppskriften på lavkarbobrød og bak et der borte da vel .
Som fungirl sier, så trenger du ikke egne lavkarbohyller, butikkene bugner jo av kjøtt og grønt og det til fantasipriser i forhold til her i landet.

Linfrø, sesamfrø og kruskakli får du også tak i der borte, de fleste Tesco-butikkene har det, hvis ikke så har du Julian Graves eller Holland and Barret (De to siste butikkene var temmelig fritt etter hukommelsen min, mulig at de heter noe som ligner på det jeg skrev...)
På en av de får du også tak i billig soyaproteinpulver - ca £10 for nesten en kg. Det er en grønn boks, jeg husker ikke hva den heter nå, men det er noe med Isolate soy protein powder (uten smak).

Waitrose og Sainsburys har også mye ren, økoogisk dyrket mat.

Cottage cheese og fløte er det mer karber i enn her, men ikke avskrekkende, rømme tror jeg var omtrent det samme.
Kjøp de nye babybel-ostene, de lilla er bare kjempegode!

Den eneste sukkerfrie sjokoladen jeg fant på Tesco var Canderel.

Uansett er det ikke noe problem å leve lavkarbo i UK, god tur!

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat