Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-08, 00:35   #12
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Artikkel om "fedmegenet"

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kom ikke å fortell meg at noe av dette ikke er genetisk!

Noen sliter med matte, andre kan ikke kaste ball og noen må passe vekten!

Var denne til meg, Kitt?
I så fall beklager jeg hvis det var slik du oppfattet innlegget mitt.

Det jeg mener er at vi alle har ett eller flere "fedmegener" det er da ikke noen sensasjon i det hele tatt. De er der for at det var veldig gunstig å kunne lagre den maten vi spiste som fett en gang i tiden. Og siden det er begrenset hvor mye vi kan spise av fet mat, så har vi en helt naturlig "trang" til å spise noe som gir rask energi eller som kan lagres som fett til krisetider.
Dette er nok genetisk og kan slå veldig feil ut for enkelte.
Men generelt tror jeg ikke at alle som er en del av "overvektsbølgen" i dag bare kan skylde på genene sine.
Der tror jeg den lette tilgangen på feil mat har mer å si. Og der er det mye som kan gå galt, selv når man tror man spiser riktig. Se bare på alle lettproduktene som det nå "avsløres" at de inneholder mer sukker(arter) enn de opprinnelige produktene.

Og jeg er helt enigi at vi er forskjellige og vi reagerer forskjellig på samme type mat.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat