Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-09, 23:11   #8
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp!Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Kakeåndsen, her.

Driver ikke med sånt jeg. Har hormonspiral, men jeg tror ketosen tuller litt på det området med kroppen min også.

Tenkte bare jeg ville tipse deg om en tråd som handler om dette bl.a.

Utdrag fra tråden (min utheving):

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

MEN derimot er det ganske vanlig å få mensen tilbake ved lavkarbo kosthold. Det har med hormoner å gjøre. Man oppnår balanse i blodsukker/insulin når man spiser lavkarbo - dvs. at man oppnår en viss hormonblanse og dermed får man mensen igjen, - for å si det veldig veldig enkelt ! (Det er litt mer komplisert denn dette altså, men det er i basis dette som skjer). I en periode vil de som tar P-sprøyter eller har hormonspiral oppleve at man får mensen tilbake, - men den vil sannsynligvis forsvinne igjen etter ganske kort tid, når kroppen har fått balansert seg/hormonene igjen. De som tar P-piller opplever at mensen kommer urelgelmessig på tvers av pillebruken. Dette stabiliserer seg også etter kort tid.