Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-09, 08:47   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan påvirker lavkarbo nyrene?

Først av alt vil jeg råde deg til å ta kontakt med fastlegen din hvis du tror at du har et problem med nyrene !!

Nå mener jeg å huske at ketoner i urinen til mennerker som spiser HCLF eller diabetikere, kan tyde på at de har et nyreproblem.
Kostholdsindusert ketose er noe annet, og en teori er at nyrene jobber hardere på LCHF-kosthold. Derfor er det viktig å drikke mye vann for bl.a å hjelpe nyrene.
Prøv å få i deg i alle fall en liter til om dagen. Jeg synes det er lettere å fylle opp en halvlitersflaske og drikke den "på styrten" enn å drikke flere glass vann. Å fylle opp halvlitersflasker gjør det også lettere å holde tellingen på hvor mange liter man drikker.

Uansett, ring legen din hvis du har vondt, det er ingen på internett som kan stille diagnoser eller vite hva som kan være galt.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat