Sv: Ny her og med ketose
Opprinnelig lagt inn av alsol, her.
Hei
Jeg har også akkurat startet på ketolysekuren. Har lest endel i boka, men ikke saumfart den fra perm til perm ennå. Til min store glede fikk jeg utslag på ketolyse sticksene tirsdag kveld (startet mandag), det samme i går kveld. Men jeg var inne på noen vedlegg her i dag, og ble rimelig frustrert da det ble opplyst at selv uten utslag på sticks så kan man være i ketose, og at man trenger ikke være i ketose med utslag. Hva er vitsen med disse sticksene da, og hvilke andre ting kan man eventuelt sjekke for å vite om man er i ketose? Noen som kan hjelpe en frustrert kvinne med dette?????
Ketostixene påviser ketoner i urinen, ikke om du er i ketose.
Hvis du har et karbohydratinntak på max 30-40 gram om dagen, så burde du være i ketose.
Aceton-ånde er en god indikator, det samme er en rekke faktorer.
(søk litt her inne, jeg orker ikke skrive alle tegnene, for de er forskjellig fra de første ukene og utover -i tillegg forskjellig fra person til person.)
Måler du om morgenen så kan du ha ketoner i urinen, det samme hvis du har spist et veldig fett måltid. Det sier ikke noe om du er i ketose, som du skjønner.
Bruk stixene om kvelden hvis du av en eller annen grunn er usikker på om du fremdeles er i ketose. Det er ingen vits i å måle flere ganger om dagen.
Slapp av, ikke strss, spis etter boka og de rette karbene så går nok dette bra .
|