Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-09, 12:13   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen forslag til dressing?

Opprinnelig lagt inn av Erlinda, her.

Hei.
Lurer på forskjellige dressingtyper for å ha på vanlig salat. Tror jeg gjorde noe dumt i går Dette sto i boken tror jeg "bruk en dressing med max 5 g karb + like mye rømme". Dette kunne brukes til salat, men det sto ingenting om sukkerinnholdet. Så jeg tok denne dressingen og blandet med rømme.
Selskapsdressing fra Fader Martin.
Næringsinnholdr 100g: energi 1838Kj - protein 0,85g - karbohydrat 4,68g - fett 45,9g.
Ingredienser: majones (soyaolje-eggeplomme-eddik-salt-sukker-sennep-sitronsyre), tomatpurè, vann, dill, krydder, sitronsaft.

Tror det ble 3-4 ss av denne, ble det for mye tro eller er det mulig å bruke denne?

Det gikk sikkert bra... men det beste er å lage selv eller bruke en oljedressing (olivenolje, eddik, salt og pepper).
Hvis du går på oppskrifter og ser under diverse (er det vel??) så finner du mange gode forslag til hjemmelagede dressinger.
Da vet du hva du får i deg.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat