Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-09, 09:10   #9
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er det lureste å spise?

Opprinnelig lagt inn av Marte_mor, her.

Kan vi spise oliven? Har siklet litt på sånne oliven med hvitløksfedd inni som ligger i olje, men ikke turt å kjøpe siden det ikke står noe om karb.innhold på.

Gå inn på matvaretabellen og så sjekker du ut oliven og hvitløk.
Hvis det står på pakken at olivnene ligger i ren olje og ikke andre tilsetninger (som f.eks sukker), så er det bra.
En gylden regel er å holde seg "strengt" til Torkil eller Atkins opplegg de første 4-6 ukene og deretter kan man begynne å eksperimentere litt ( i alle fall på Torkil sin ketolysekur.)
Poenget er at man da kan regne karboinnholdet i matvarene og har litt feeling på hva man kan spise og hvor mye man kan spise.

Jeg har spist fylte oliven i olje, både de med hvitløk og de med chilli (NAM!!) uten å gå ut av ketose.... men så har jeg også oppdaget at det er ikke så enkelt å gå ut av ketose som jeg trodde.
Enda jeg er ferdig med kuren og spiser mye annet for tiden, så er jeg fremdeles i ketose når jeg sjekker. Vekta står stille, men det skal den gjøre på meg nå .

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat