Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-09, 10:03   #6
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal vi fylle påskeegget med?

Søk på marsipan her inne (den med cognac er goood) og lag marsipankuler dyppet i sukkerfri sjokolade eller 70% mørk sjokolade.

Jeg lagde et par testposjoner, men de er borte nå, he, he.

For litt variasjon kan man ta saften fra en appelsin og koke den inn så den blir skikkelig konsentrert. Så blander man den i den smeltete sjokoladen før man bruker den på marsipanen.

Marsipan er skikkelig enkelt å lage: Skåldede mandler males opp eller du bruker stavmikserkniven. Ha oppi eggehvite og kunstig søtning. Smakes til med f.eks noen teskjeer cognac, rom eller hva man måtte like. Settes i kjøleskap noen timer, så er den lettere å jobbe med.

Jeg brukte disse små "muffinsformene" av aluminium som man egentlig skal sette i lysestakene, de er supre som konfektformer. Trillet ut små marsipankuler, la de oppi formen og helte over litt smeltet sjokolade.

Tror det var 200 g mandler, en eggehvite og 1-2 dl "sukker", men søk etter marsipan selv for sikkerhets skyld

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat