Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-09, 19:53   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lollypopbrødet hever LITT i ovnen??? :)

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Her er mitt da...skal vi se...5. forsøk på å bake brødmat med lite karbs. Jeg baker lollypopbrød, hvor det står at brødet hever litt, men ikke mye. I skrivende stund står brødet i ovnen og har hevet seg langt over over toppen på brødforma.

Så...jeg lurer egentlig bare på hvordan dere definere litt og mye heving :P

BTW: Alle mine bakverk sprekker BESTANDIG i toppen, vet noen hva jeg gjør galt?

Og hvordan får jeg inn bilder?

Mitt lollypopbrød hever ca 1 cm maks, og det vil jeg si er lite... Jeg har ikke hverken bakepulver eller gjær i brødet.

For mye bakepulver kan gi sprekker, det samme hvis man har satt bakverket feil i ovnen - tror jeg.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat