Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-09, 21:32   #24
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva blir karboinnholdet i hjemmelaget Cottage Cheese?

DER!!
Nå har jeg testet ut både skummet kultur og kulturmelk og den med vanlig kulturmelk var best!

Slik gjorde jeg det:
Hell kulturmelken i gryta og kok opp - uten å røre i melka.
Når du ser de første boblene, skrur du ned effekten på det laveste og lar det stå i en time.
Ikke rør rundt, bare la den stå på ovnen.
Hell alt over i en bærsil. Kanskje det går bra i et dørslag også, det er ikke prøvd av meg.
La stå til avsiling. Mulig at man ikke bør la riktig alt renne av, da blir det vel litt mer saftig.

Den blir helt finkornet. Den jeg lagde av skummet kultur ble mye tørrere og mer gummiaktig ennn den av vanlig kulturmelk.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat