Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsug
Opprinnelig lagt inn av 4me, her.
Jeg har foreløpig nå tatt med meg ting og tang hvis vi skal bort. Det har funket fint til nå. Det har ikke vært så ofte vi har vært borte på ting. Men må si etter 1 mnd med ketolyse. Så har jeg faktisk mer søtsug nå enn før jeg begynte på kuren. Rart egentlig.
Hvis du spiser/drikker mye med kunstig søtning, så kan dette være med på å opprettholde søtsuget.
Ellers er jeg enig i at det beste er å ta med seg lavkarbokaker/cookies/hjemmelaget sjokolade osv. De fleste synes det er kjempegodt.
Man kan også ta med seg ostefat eller oppskjærte grønnsaker med rømmedip. Trenger ikke være så vanskelig.
Hjemme kan man også ha noe i fryseren som er lett å tine hvis man får besøk. Myas Cookies og Fedons mandelkjeks (hvor man ikke bruker fruktose, men splenda eller sukrose) er greie å ha i hus.
Ha oppkuttede grønnsaker i bokser i kjøleskapet. da er det alltid klart til servering.
Og til Dazeman, tror ikke at det er bra å sprekke (på søtsaker) en eller flere ganger i uken - men ikke gi opp! Støtt din kone og så får dere heller takke nei til så mange invitasjoner den første tiden .
|