Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-09, 18:23   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor teller Atkins kalorier og Ketolyse ikke?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Den gamle kaloritelleren i meg har litt vanskelig for å akseptere at jeg ikke skal telle kalorier lengre, men enn så lenge klarer jeg å overkjøre den stemmen i hodet.

Men så ser jeg at Atkins'ere teller kalorier og ligger på ca 2000 kcal om dagen og da kjenner jeg jeg får panikk. Jeg spiser jo mye mer enn det med de smørmengdene jeg dytter i meg. Skal jeg telle kalorier også, men la flesteparten av dem være fett?

*panikk*

Hvis du har tenkt å prøve ketolysekuren (og har boka og har lest den og tenkt å følge den..) så skal du ikke telle kalorier.

Hvis jeg husker rett, så er det kun i et spesiellt tilfelle man skal/kan telle kalorier på ketolysekuren, og det er hvis man har vært lenge på et platå (og har fremdeles masse kg igjen - ikke de siste 3-5!). Kaloritellingen der var vel bare en av tre metoder å "kickstarte" vektnedgangen igjen på.
(Boka er på utlån, så jeg får ikke sjekket dette nå)

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat