Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-09, 19:14   #1
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

"Spiser du for mye sukker?" Intervju i VG i dag

Hei!

jeg måtte spørre et spørsmål i denne intervju-runden i VG i dag. Svaret var forsåvidt greit, men jeg henger meg opp i det han sier at "Forøvrig viser en rekke studier at lavt karbohydrat inntak ikke har noe fortrinn når det gjelder vektreduksjon, og følgesykdommer av overvekt."
Burde vel sende han en epost og spørre hvilke studier han referer til...

Her er hele intervjuet med spørsmål og svar:

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2060

sukker = karbohydrater
Innsendt av: Nerthus, 12/10 - 2009 kl. 10:55

Hvordan "regner" man 150kcal sukker? RENT sukker? Sukkerarter? Karbohydrater? Stivelse? De forskjellige karbohydratene som alle spaltes til sukker i kroppen har forskjellige kcal-innhold. Burde man ikke heller telle karbohydrater i gram? Spør fordi jeg er blitt en fan av lavkarbo-kosthold - som har vist fantastiske resultat på vekt og helse (dia2 og høyt blodtrykk) hos min familie den siste tiden. "
Hei, De 150 kcal tilsvarer ca 38 gram tilsatt sukker. Vi snakker ikke om alle de andre karbohydratene som finnes i stivelsesholdige matvarer som kornprodukter, poteter og grønnsaker. Forøvrig viser en rekke studier at lavt karbohydrat inntak ikke har noe fortrinn når det gjelder vektreduksjon, og følgesykdommer av overvekt. Poenget er at man spiser mindre og derved går ned i vekt. Hilsen Christian A. Drevon

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat