Tråd: Hjeeelp!
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-09, 13:06   #11
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av boiboi2009, her.

Er atkins kcal begrenset? Sier seg vel kanskje selv at jeg ikke går ned om jeg spiser mer enn jeg forbrenner.. hehe.

Kan man spise "ubegrenset" på atkins?

Nå har ikke jeg lest Atkins, men står det ikke noe om dette i boka?
Altså hvorfor man ikke trenger å tenke på kalorier når man ikke spiser mat som gir rask blodsukkerstigning osv?

Du sier også at du har spist akkurat det du skal, men har drukket cola zero de tre første dagene... Under induksjonen i Atkins (som jo bare varer i to uker) så er det vel temmelig strengt med hvilke matvarer (og søtningsstoffer) man kan spise, etter hva jeg har skjønt her inne. Etterpå skal det innføres nye matvarer og karbomengden økes til man ikke går ned mer.

Om du kan spise ubegrenset av noe?
Nei.
For mye protein i kosten vil omgjøres til glukose og øke blodsukkeret som øker insulinet som får kroppen til å lagre fett.
For mye fett? Vel, spiser du for mye karber, så er det ikke bra med for mye fett. Du vil nok bli dårlig før du klarer å få i deg for mye fett...

Torkil (og Pål Jåbekk, hvis jeg ikke husker helt feil) sier at fettforbrenningen ikke kommer skikkelig i gang før det har gått ca 4 uker, så du bør nok gi Atkins en sjanse i noen uker til .
Det er vanlig at man mister noe vann i begynnelsen.

Få i deg nok vann, minst to-tre liter om dagen, spis de karbene du skal i følge Atkins og få i deg nok fett, så skal du nok se at det løsner. Ikke stress, det hindrer vektnedgang.

Lykke til videre

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat