Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!
Jeg syntes at Blair Witch Project var skummel. En anmelder mente det var mer skummelt å sitte og se på et kakestykke sige sammen, så meningene om den filmen er delte...
Min grunn til å synes at den var fæl, er alle teltturer i min ungdom hvor vi fortalte spøkelseshistorier og skremte hverandre, så jeg kan levende forestille meg hvor jævlig det ville vært å oppleve 10% av den filmen. I tillegg kommer utallige hytteturer til strømløse hytter flere mil i fra folk ( og en gang rett ved siden av en krigsskueplass hvor titusner av unge menn omkom under harde kamper - dere kan vel gjette dere til de historiene vi fortalte ... Kl 24 skulle vi gå ut for å se om vi kunne se gjenferd, ha, ha. Gjett at det var en gjeng som ikke turte å gå ut på do engang )
Den værste grøsserboka jeg har lest er The Shining/Ondskapens Hotell al Stephen King. Filmen som ble lagd etterpå er jo rene Night Garden/Drømmehagen - ikke skummel i det hele tatt. Jeg kunne i årevis etter å ha lest boken, ikke være inne på et bad hvis dusjforhenget var trukket foran badekaret.
Men jeg vet at jeg har en ganske livlig fantasi da! 
Sist redigert av Gracella : 29-10-09 kl 01:00.
|