Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-09, 08:30   #2
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Spørsmål om Lav-Karbodiett, trening og hoppe over til anna diett..

Det er litt vanskelig å svare på spørsmålene fordi "lavkarbo" kan være så mangt og dette forumet er for alle de som på en eller annen måte velger å redusere mengden karbohydrater i forhold til hva som er anbefalt fra offisielt hold. Det vil si at noen velger f.eks Ketolyse som tilsier ca 20g karb om dagen, mens andre lever i følge Fedon, som tillater mye mer.

Men jeg er uenig i at lavkarbo er "for de som vil gå ned raskt". Dersom man er veldig overvektig vil man på de fleste dietter gå ned raskt i starten fordi man mister mye vann i starten (som regel). Lavkarbo er vektregulerende og jo nærmere kroppens idealvekt (ikke nødvendigvis den vekten man selv ønsker!) man kommer, jo saktere går det nok.

Nå er det jo slik at lavkarbo for mange er en livsstil (meg selv og min familie inkludert) og ikke en slankediett, og dette er fordi vi har funnet ut at det er det beste kostholdet for våre kropper. Dersom vi skulle begynne å spise høykarb eller lavkalori igjen, ville dette føre til at vi ikke følte oss like bra som nå, så vi vil alltid ha lavkarbo som vårt kosthold.

Jeg forstår ikke helt hvorfor man skulle velge å "hoppe til en annen diett" dersom man har funnet noe man mener er sunt. Dersom du mener at lavkarbo ikke er sunt for kroppen, så burde du kanskje velge noe annet.

Det er heller ikke slik at man på lavkarbo aldri spiser kaker eller andre deilige ting som ikke hører inn under kostholdet. Det handler bare om at man som hovedregel følger en lavkarbolinje.

Dette ble langt og kanskje ikke svar på det du lurte på.
Dersom du ønsker å gå ned i vekt med lavkarbo, så foreslår jeg Ketolyse som mange her inne har god erfaring med. Kjøp boken og sett deg inn i det.

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat