Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-09, 08:33   #17
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Startet, men vil bare slutte igjen

Du skal (som mann) ha i deg 20 gram om dagen.
På ketolysekuren er man ikke "flink" om man ligger under antall gram karbo, det du risikerer, er at kroppen tror at det er knapt med mat og setter seg i sparebluss. Noe som vil gjøre at du ikke går ned i vekt.
Dette står i boka.

Hvis du ser bakerst i boka, er det masse oppskrifter, det er også en tabell over hvor mye karber det er i de forskjellige matvarene, bruk dette aktivt.

Hvis du synes det er slitsomt å veie mat, så vei opp en porsjon av det du pleier å spise og noter det ned.
Hvis du pleier å spise eks 1/2 tomat, vei dette og regn ut. dette gjør du med en ss rømme osv. Etter en liten stund, vet du hvor mye du kan spise av de forskjellige tingene.
F.eks trenger du ikke å veie hvert egg hvis du vet at et vanlig egg gir 0,7 g karbo. Om du noterer det ned som 0.5, 0.7 eller 1 gram avgjør du selv. Jeg pleide å regne ett egg som 1 g karbo, men mange regner mindre.

Jeg vil ikke anbefale deg å spise bare egg og bacon "hele dagen". Bacon inneholder mye salt og kan binde vann.
Egg er bra, prøv kokt egg med litt salat, reker og majones til frokost.

Av grønnsaker skal du styre unna de som vokser under bakken i tillegg til mais. Løk inneholder også en del karber, så vær obs.
Som en tommelfingerregel skal du ikke spise matvarer som inneholder mer enn 5 g karbo pr 100 g.

Invester i en liten notisbok hvor du noterer dagens matinntak, det går fort.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat