Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-09, 17:51   #3
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer om jeg spiser karbohydrater en gang i blant?

Opprinnelig lagt inn av Heidi1, her.

Jeg er helt ny på lavkarbo, og kosten min består vanligvis av egg , ost, bacon, middag uten karbs osv.. men jeg var på middagsbesøk igår og fikk servert fløtepoteter, og da spiste jeg en del av disse. Spørsmålet mitt er, hva skjer hvis jeg spiser karbs engang i blandt? feks om lørdagene? Hvis jeg spiser normal kost en gang i uka, hva skjer da? Stopper vektnedgangen akkurat for den dagen,eller legger jeg på meg igjen?

I følge Pål jåbekk er lavkarbo et godt kosthold å skjeie ut på.... men da mye sjeldnere enn en gang i uka!
Hva skjer hvis du allikevel velger å spise høykarbo en gang i uken?? Ja, med mindre du intensivtrener samtidig med at du spiser høykarbo, så går du ut av ketose, og lagrer fett. Så tar det noen dager før du igjen er i ketose... og så er det jammen lørda'n igjen...

Det eneste normale med et høykarbokosthold, er at man normalt legger på seg av det

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat